Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!


Fallout

Iš Pipedijos - durniausios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Naujas Vegasas. Daugelis sako, kad geras. Nestūmk.

Fallout (liet. Krituliai), tarp lietuviškų geimerių Folautas/Falautas, yra ale čia rolių žaidimų serija. Kaip visada, viskas apie amerikonus, mat prisižaidė jie su branduoliukais ir dabar iš tos Amerikos liko tik dykumos ir griuvėsiai. Tai dabar ta nauja cilivizacija kažkaip ten gyvena. Iš viso tų žaidiakų nors šikna valgyk, bet visi kalba tik apie penkis: Fallout, Fallout 2, Fallout 3, Fallout New Vegas (Fallout Naujasis Vegasas) ir Fallout 4. Dar kažkokios manieros mėgta pakalbėti apie Fallout 76, duok Dieve jiems sveikatos.

Nors visi Krituliai turi kažkokių skirtumų, jie visi turi šį panašumą: Tu esi kažkokia bandelė iš volto su niekuom, tavo žmonėms nutinka kažkas blogo ir tau reikia visus išgelbėt. Nors tai yra tiesų tiesa su trečia ir ketvirta dalimis, pirmos dvi dalys ir Naujas Vegasas leidžia geimeriui tokiu šūdu neužsiiminėti. Bet ką tada ten daryt tai jau čia žaidėjo bėdos.

Fallout yra puikus žaidimas, bet turi vieną problemą, kuri kuo naujesnė versija, tuo darosi sunkesnė - neįtikėtina kūrėjų verbalinė tryda, dėl kurios žaidimo ar jo dalies pradžioje įsijungia toksai ilgas ir užpisantis įvadas, kad dalis geimerių neįstengia jo praeiti ir pasiduoda, dar net nepradėję žaisti. Labai sunki verbalinė tryda buvo jau ir senesnėse versijose, bet naujos realiai išjungia žaidėjus.

Kaip visada, mūsų gražia ir nepakartotina kalba niekas žaidimus taip ir neišvertė paskudos.


Fallout siužetas

Trumpai tariant, skipindami visą tą verbalinę diarėją, kuri žaidimo pradžioje, supratome labai mažai. Tai maždaug taip gaunasi, kad kažkokiais tai 2077 ar tai panašiais metais prasidėjo kažkoks branduolinis susinaikinimas ar tai pasiruošimas jam, o galų gale, po poros šimtų metų, kažkaip visi išlindo į paviršių ir atrado, kad viskas yra išbombarduota, susprogdinta atominėmis bombomis ir nieko neliko, išskyrus nemažus radioaktyvumu užterštus plotus. Tiksliau, išlindę į paviršių žmonės buvo jau anksčiau, tik kad absoliuti dauguma tų, kas per anksti išlindo, tai ir numirė nuo radioaktyvumo.

Bene daugiausiai gyvų išliko kažkur Nevadoje, Mohavės dykumoje, mat šioji buvo tokia šūdina niekam neįdomi ir praktiškai negyvenama skylė, kad ant jos tenumetė gal tik kokią dešimtį-kitą branduolinių bombų. Todėl, nors viską tenai irgi išnaikino, bet ne visai viską, o tiktai beveik viską.

Visą tą branduolinį karą išgyvenę žmonės pasiliko visokiuose voltuose ("vault"), kur su jais, negana to, Vault-tech kompanija dar ir darė eksperimentus, kažkaip ten žudė, vertė zombiais ir panašiai. Taigi, net ir tie, kas slėpėsi slėptuvėse, irgi dažniausiai žūdavo dėl to, kad su jais darydavo eksperimentus, kaip kokiuose nacių konclageriuose. Bet vienas-kitas žmogus kažkaip išliko gyvas ir galų gale išlindo į paviršių ir pradėjo gyventi. O kadangi visiems nučiuožė stogai ir genai, tai pasaulyje dabar dominuoja visokie mutantai ir bepročiai, ir net neaišku, kas geriau - ar kokie tai gyvulėliai, kurie bando tave suėsti, ar narkomanai, kurie irgi nori padaryti tą patį.

Dėl visuotinio stogo nučiuožimo, beje, seni pinigai visiškai prarado vertę ir vietoje jų visi atsiskaitinėja butelių kamšteliais, mat šie kažkokie tai vertingesni. Ir netgi tiek vertingesni, kad kai kurie sukčiai tuos butelių kamštelius netgi padirbinėja.

O bendrai tai visi šaudo vieni kitus, daugelis valgo žmogieną, kariauja ir taip toliau, ir pilna dykuma visokiausių pavojų. Ir visame tame herojui reikia kažkaip išgyventi ir netgi prieš kažką tai laimėti.


Fallout versijos

Visų Fallout žaidimų esmė keliais žodžiais. Visur yra žaidimas, bet 76 atveju - žaidimas, kaip tą geimą ištrinti ir atgauti išmestus pinigus.

Iki šių dienų išleisti jau gal 8 Fallout serijos žaidimai, iš kurių skirtingi gavo skirtingai sėkmės ir populiarumo. Visų siužetas buvo daugmaž panašus - apie postapokaliptinį pasaulį, kur reikia išgyventi.

Iš viso yra tokios serijos (bent kažkiek vertos dėmesio pažymėtos boldu):

  • Wasteland - 1987 išleistas geimas, kuris oficialiai nėra Fallout, bet realiai tai nuo jo Fallout pasaulis ir atsirado. Veiksmo laikas neaiškus.
  • Fallout - 1997 išleistas geimas, kuris tapo pirmu Fallout. Veiksmo laikas - 2161 metai
  • Fallout 2 - 1998 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2241 metais, t.y., 80 metų vėliau
  • Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - 2001 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
  • Fallout: Brotherhood of Steel - 2004 išleistas geimas, veiksmas ir vėl vyksta neaišku kada
  • Fallout 3 - 2008 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2277 metais
  • Fallout: New Vegas - 2010 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2281 metais
  • Fallout 4 - 2015 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2287 metais
  • Fallout Shelter - 2018 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
  • Fallout 76 - 2018 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2102 metais
  • Fallout Shelter Online - 2019 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
  • Fallout: Tale of Two Wastelands - neoficiali konversija, kurioje apjungtas Fallout 3 ir Fallout: New Vegas

Dalis iš geimų buvo ganėtinai nesąmonės, kurtos tiktai tam, kad pigiai parduodant šūdą, firmelės uždirbtų iš Fallout mėgėjų. Visgi, kita dalis geimų buvo labai vykę, vertesnės gerokai daugiau dėmesio, taip kad ir atskirus skyrelius čia turi šioje enciklopedijoje, o kartais netgi ir paskirus straipsnius.

Fallout yra geimas, paremtas moksline fantastika - t.y., scenarijumi "o kas būtų, jei kažkuriuo momentu žmonija būtų pasukusi link nevaldomo branduolinės energetikos plitimo". Taigi, bent jau senesnės geimo versijos yra stebėtinai neblogai sukonstruotos, užkabinančios ir tikrus kadaise buvusius faktus.

Deja, naujesnėse versijose į žaidimo siužeto kūrybą pradėjo lįst visokie humanitarai, kurie nesuvokia, kuo skiriasi radioaktyvumas nuo žaibavimo (idiotai sukūrė radioaktyvumą paskleidžiančius žaibus) ar kokių nors maginių dvasių (kurios irgi nuo radioaktyvumo išlenda). Taigi, naujesnėse versijose Fallout pradeda moksliukus ir protukus dirginti po truputį vis kur nors iškišamais neaiškiais burtais.

Visgi į visišką magiją ir mistiką geimas lyg ir nepereina, tad vis dar lieka įdomus.


Pirmi du krituliai

Va maždaug taip atrodo pirmos ir antros versijų žaidimas. Tragedija.
Aradešas, vienas pirmų veikėjų. Atrodo kaip lopas, bet šeip yra normalus bachūras.

Pirmi du krituliai buvo išleisti devynesdešimtų pabaigoje čiuvakų šaikos vardu Tarpžaisti (angl. Interplay), kurie nuo antros dalies persivadino į Juodą Salą (angl. Black Isle). Abidvi dalys skiriasi nuo visų kitų savo vizualine puse ir kontrolėmis. Mat kamera randas kažkur ten viršui, o kontroliuoti personažą reik pelyte. Kažkuo panašu į vos vos anksčiau tuo metu pasirodžiusį Diablo.

Pirmuoj daly esi toksai čiuobrelis iš bunkerio, kuriam tamsta prižiūrėtojas sako vandenuko nubėgt. Maximos niekur dykūmoj nėr, tai reik pas vietinius surast ir atnešt.

Antruoj daly jau esi čiuobrelio iš bunkerio anūkas. Sako tau, kad įrodytum koksai tu čia kietas, bet poto tuos, kurie pasakė, nužudė ir dabar anūkėliui nežinia ką daryt. Maždaug čia viskas aišku, bet tai kad žaidimai patys tokia tragedija. Mat tau reikia dijalogus čia skaityt, užuominų mažiau nei šiene adatų, jau nekalbant apie tai kad geimuose mirti kaip nėr ką veikt. Be tutorijalų pereiti geimus praktiškai neįmanoma.

Fallout Trečiokas

Rimvidas. Fallout 3 žaidimo nuostabiausias išradimas. Developeriai nesugebėjo tenai padaryti važiuojančių traukinių, bet kažkaip jiems prireikė tenai, kad tie traukiniai važiuotų. O kadangi žaidimo personažai galėjo judėti, tai jie tiesiog padarė traukinio vagoną-kepurę, kurią uždėjo personažui ir gavosi vaikščiojantis vagonas. Kam šitas kliedesys buvo padarytas - iki šiol klausimas, bet tai tokia išskirtinė šio geimo savybė, apie kurią netgi negalima pasakyti, kad tai bugas, nes tai buvo padaryta tyčia.

Čiuvakai iš Juodos Salos norėjo padaryt Kritulius Trečiuosius, bet taip ir nepadarė. Matai, studija buvo uždaryta dėl bankrotumo, tad daugiau serijos žaidekų nebebūtų, kol, vieną gražią dieną, bachūrai iš Besezdos (angl. Bethesda) nenutarė seriją nupirkt. Nupirko, reiškia jie, už kapeikas, nu ir nutarė padaryt tą trečioką.

Bene svarbu paaiškint, kas ta Besezda. Ši žaidekų studija žinoma savo rolės geimais, o labiausiai Senukų Ritiniais (angl. The Elder Scrolls), tipo tokie pasakiniai žaideliai. Tad nenuostabu, kad jie čia užsinorėjo padaryti savo postapokaliptinį nuotykį, nu ir nupirko tą seriją.

Trečiokas labai skiriasi nuo pirmų dviejų skaitvardžių. Dabar žaidžias, kaip tavo tipinė šaudyklė su kamera arba tavo dunduko baškoje, arba už nugaros. Bet tai o apie ką žaidiakas? Matai, gyvenai tu savo bunkerije su tėvu ir draugeliais. Gyvenai, gyvenai, kol iš niekur nieko tėvas nepabėga nuo bunkerio, o viršininkas nusprendžia tave nudėt. Pabėgi tu nuo to bunkerio ir dabar turi rasti tėvą.

Trečias Fallout yra vienas iš geriausių geimų, nes turi ir gerą siužietą, ir įdomią eigą, ir šiaip netikėtų momentų. Vienintelė jo bėda yra ta, kad dauguma žmonių nesugeba jo pereiti dėl bugų. Geimas krešina taip intensyviai, ir žaidimui tęsiants taip dažniau, kad daugeliui pabaigti jo taip ir nepavyksta.

Niuvegasas

Šitas žaidimas toksai geras, kad turi netgi nuosavą straipsnį su daug daugiau info - Fallout: New Vegas

Nors šitą gabalą išleido ir Besezda, bet kurė ją keli čiuvakai iš Juodos Salos, kurie įsikūrė Obsidijano studiją. Tiems buvo duota labai mažai laiko daryti Naują Vegasa, plius jie turėjo daryt žaidimą tam pačiam varyklije, kuriam buvo padarytass trečiokas, o Obsidijanai visiškai nežinojo kaip tasai varyklis veikia. Bet, kažkaip po kažkiek laiko padarė.

Esi durnelis kurjierius, kuris turėjo atnešti tokį iš platinos padarytą pokerio žetonėlį, o tiksliau tai kokią tai keistą mikroschemą, bet kažkokie aborigėnai tave sumuša, o čiuvelis šachmatiniu kostiumu pašauna tave į veidą. Atsibūndi Geravasariuose (angl. Goodsprings), kur tave pagydo toksai daktarėlis. Dabar turi misiją, arba eit atkeršyt tam šachmatiniam lopui, ar prisidėti prie vienos iš šaikų Mochavės dykūmoje, kuriuos užsinorėjo iš nėr ką veikt pakovoti už Hūverio užtvanką, nes tipo ji ten elektrą gamina ar kažką tokio.

Bet vat čia ir prisipainioja visokių istorijų, kurių pernelyg daug. Pradedant kažkokiais mutantais su savo radijo stotimis ir ištvirkėlėmis vadeivomis, o baigiant kokiais tai sektantais zombiais, kurie ruošiasi išskristi į kosmosą, nes nori gauti radiacijos daugiau. Taip kad viskas nebūna labai paprasta.

Daug kas sako, kad šis žaidimukas yra geriausias iš visų šioje serijoje. Išties taip ir yra, nes tai tiesa, kurios paneigti nesigautų.

Fallout Ketvirtokas

Šitas žaidimas pakankamai geras, kad turi netgi nuosavą straipsnį su daug daugiau info - Fallout 4

Ketvirtoką jau vėl darė Besezda. Šykart esi tėtušis (ar mamulė), kuris nubėgo į bunkerį, nes tipo atominės bombos krito. Sako tau darbuotojai bunkery, kad lįstum į šaldytuvą, kuriame atseit pralauksi, pakol paviršiuje radioaktyvumas baigsis. Paskui, kol esi užšaldytas, tavo sutuoktinį(-ę) pašauna, o vaiką nukomunizdina. Gali paskui paieškoti tą nelemtą kūdikį, arba gali statyti savo miestelį kaip per Minecraftą.

Fallout 4 visus kitus kritulius pralenkė savo įžangų begaliniu, beviltišku ir nuobodžiu užtęsinėjimu - geimo pradžioje yra nykus ir nuobodus keturių su puse valandos trukmės interaktyvus filmas, kuriame reikia spaudinėti absurdiškus pasirinkimus su vienodomis baigtimis (pvz., bendrauti su kažkokiais pardavėjais, tvarkyti kambarius, daryti kažkokių kūdikių glostymus), negana to, pradžioje dar reikia rinktis savo personažo veidą, nustatant daugiau kaip 9000 skirtingų nustatymų ir taip toliau (jei Fallout 3 New Vegas įžanga ir žaidėjo išvaizdos nustatymai jums atrodė į neviltį varanti mirtis, tai žinokit, kad ten tik pyst ir viskas baigėsi, taip greitai ten buvo).

Taigi, nors Fallout 4 išėjo dar 2015, jį pražaidusių žaidėjų labai maža, nes dauguma neišlaiko ir pasiduoda, net neprasidėjus realiam geimui. O jei nepasiduoda ir nusprendžia žaisti, tai atranda, kad vien tam, kad nekovodamas su jokiais monstrais ir nieko neveikdamas, išeitum iš volto, reikia maždaug dienos ar dviejų geiminimo.

Viskas šitame žaidime gražu, atrodo dažniausiai visai natūraliai, yra graži grafika su šviesų žaismais ir tikrais šešėliais, bet patogumo sumažėję - kapstymasis po surandamus daiktus lėtas, o daiktai turi perteklių visokių panaudojimų, o klavišai ir jų kombinacijos turi kartais labai keistas reikšmes (pvz., Tab naudojamas vietoje Esc ir panašiai).

Geimas išsiskiria tuo, kad jame, skirtingai nuo ankstesnių Fallout versijų, jau pamiršti daugelis fizikos dėsnių ir prasideda visokie kliedesiai, kurie gero tikrai neprideda - pradedant absurdiška ginkluote ir jos modifikacijomis (ko vertas jau vien medžioklinis šratinis šautuvas su duslintuvu) ir baigiant kažkokiomis šiaip nerišliomis ekstrasensorikomis.

Fallout Septymšeštokas

Septymšeštokas jau yra online žaidiakas, kuriame tu, ir kitos septymšešto bunkerio nuokritos turi daryt kažką. Niekam nepatiko žaidimas.

Išties tai, kad šitas Fallout variantas feilino, yra visiškai natūralu - originalūs Fallout variantai buvo paremti pasakojimu, istorija - žaidimas, kad ir kažkuo primenantis kokį nors 3D šūterį, visvien buvo artimas kokiai tai fantastinei knygai, kurią skaitai ir atrandi. O kai tokias istorijas sugalvoja perdaryti į "tai tegul jie ten online vieni kitus šaudo", tai istorijų nelieka ir visi nemato tokiame žaidime prasmės ir smagumo.

Kalbant apie žaidimo eiga - jau nuo gana pirmų momentų Fallout 76 ima atrodyti pakankamai suvaikintai - lyg ir daugmaž ta pati grafika, paimta iš Fallout 4, bet pridėta daug papildomų spalvų ir gražumo. O paskui dar prisideda visokie NPC su atvira politkorekcija ir maloniais pasakojimais. Turiniu žaidimas atorodo lyg kurtas kažkokiems visiškai mažiems vaikams.

Bendrai tai iš tokių geimų, kur nesunkiai galima mesti po pirmo pusvalandžio žaidimo ir tiktai kyla klausimas, kokį čia šūdą beprasmiškai bandei.

Fallout 76 mėgsta tie prietrankos, kurie visiškai ignoruoja siužetą ir tiktai ieško, kur online pasišaudyti. Šieji paskui nustebusiai aiškina, kad geimas yra geras ir kad siužetas ir istorijos tenai yra (taip, yra - "atnešk kokį tai šūdą iš ten ir ten"), nes nesupranta netgi paties istorijų koncepto.

Fallout: Tale of Two Wastelands

Kadangi visus užknisę buvo, kad Fallout 3 yra taip neįtikėtinai prikištas bugų, kad niekas nesugeba jo pražaisti, tai kažkuriuo metu geimerių bendruomenė susigalvojo, kad reikia perkelti tą Fallout į kiek naujesnį, bet gerai suderinamą Fallout: New Vegas variklį, kur jau viskas veiks geriau.

O kai reikėjo perkelti į tą variklį, tai geimeriai nepamatė ir problemos, kad tuos du geimus apjungt, nes didesnė logikos dalis buvo visvien ta pati, ginklai daugumoje tie patys, grafika ta pati ir taip toliau, ir taip toliau. Taip ir gavosi dviejų dykrų istorija - Tale of Two Wastelands.

Tai galų gale čia gavosi jungtinis geimas. Jo pagrindu paimtas yra New Vegas, tai Fallout 3 žaidėjams šitas geimas atrodys truputį geriau už originalų. O kadangi New Vegas istorijos prasideda jau praėjus Fallout 3 istoriją, tai anas žaidimas gaunasi daug lengvesnis ir kiek kitoksai.

Iš esmės, kaip jungtinis žaidimas, šitas šiuo metu yra bene geriausias iš visų Fallout versijų, nes nors grafika ir neblizga, bet turinys, siužetas, istorijos - tai tikrai daro įspūdį.

Tale of Two Wastelands turi vieną problemą - gana komplikuotą instaliavimą, kuris gali užtrukti kokią dieną krapštymosi. Taigi, kompiuterastai gal susiinstaliuoti jį ir sugebės, bet paprastam jūzeriui gali ir nepavykti.

Populiarios Fallout frakcijos

Fallout žaidimuose yra nemažai visokių grupių ir grupuočių, kurios skirtingai atsiranda tai vienuose, tai kituose geimuose. Kai kurios grupuotės pasitaiko gal tik viename kuriame geime, o kai kurios - daugelyje.

Vienybė

Vienybė (angl. The Unity) buvo supermutantų frakciją, kuriai vadovavo meistras. Jos tikslas buvo paversti visus dykvietės gyventojus į supermutantus, nes manė, kad tie esą geresni už paprastus žmones ir turi daugiau šansų išgyventi. Kanoniškai, bunkerio #13 gyventojo dėka, vienybė žlugo, kai meistras buvo ar tai nužudytas, ar įtikintas savo idėjos netobulumu. Nors vienybės nebėra, kartais galima sutikti jos buvusius narius, tokius kaip Markusas, kuris mano, kad vienybė tikrai galėjo suveikti.

Plieno brolija

Plieno brolija (The Brotherhood of Steel, BoS) esą technofašisų frakcija, valdoma seniūnų (labiausiai Maksono šeimos narių). Daugelių žaidimų plieno brolijos iteracijos skiriasi viena nuo kitos, tačiau jie visi turi vieną apsėdimą - technologijos. Daugelis plieno brolijos padalinių mano, kad visos technologijos priklauso jiems, kiti mano, kad kai kurios technologijos (kaip instituto sintai) turi būt sunaikinti tučtuojau. Daugelis veikėjų kritikuoja broliją, sakydami kad tie esą barbarai, apsirengę koviniais šarvais.

Nors Plieno brolija ne visada pasižymi adekvatumu ir kartais yra nenormaliai žiauri, tai visgi nėra pati blogiausia frakcija, nes bent jau turi kažkokius idealus ir supratimus apie žmonijos ateitį.

Kaip jau įprasta, Plieno brolija pjaunasi su NCR, nes su NCR išties tai pjaunasi visi be išimčių.

Anklavas

Anklavas (The Enclave) pirmą kartą pasirodė antroje dalyje ir greitai tapo dykvietės grėsme. Mat, šie urodai šiokie tokie fašistai, nes mano, kad gyventi galima tik žmonėms, o visokiems guliams ir supermutantams reikėtų tokį vieną šūvį į galvą padaryt. Anklavas yra valdomas prezidento.

Anklavas istoriškai atsirado, kaip Deep State, kur didesnė dalis JAV valdžios ir visokie turtuoliai susimetė krūvon ir karo metais užsigrobė viso ko valdymą. Oponentus naikino dujų kamerose ir kitokiais būdais. Paskui jau išvis visus žmones šita chebra ėmė laikyti nepilnaverčiais, vertais vien vergovės, tai paskui darė tolimesnius masinius žmonių naikinimus. Kaip kai kurie įtaria - šita frakcija tyčia sukūrė deathclaw monstrus, kuriuos norėjo naudoti vietoje pigių kareivių, bet kažkas jiems ten nepavyko.

Vienu monentu Anklavas gavo į kaulus nuo NCR ir taip galų gale subyrėjo.

NKR

Naujoji Kalifornijos Respublika (The New California Republic, NCR) yra Aradešo ir jo draugų sukūrta organizacija, siekianti, taip sakant, atkurti Jungtines Valstijas ir jų vertybes. Šie patriotai nėra labai mėgstami žmonių, nes pastoviai pisą protą savo mokesčiais ir kuom ten dar. NKR yra valdoma prezidento.

NKR atsirado kažkokiame volto gyventojų įkurtame kaime, kuris sugebėjo organizuotis ir apsiginti nuo banditų, tai paskui ėmė organizuotis ir su kokiais tai kitais kaimais ir šitaip gana greitai išaugo iki bene pirmos pilnavertės valstybės, išaugusios natūraliai, kaip pati iš savęs, o ne kaip buvusių galių pasekmė. Matyt tai ir nulėmė, kad ši valstybė ilgainiui sugebėjo išdaužyti netgi Anklavą.

Dėl savo istorijos NKR yra pakankamai padori šalis, kur yra šiokia tokia, bent jau sąlyginė demokratija, tačiau su visais būdingais stagnaciniais požymiais - biurokratija, žemu efektyvumu, o kartais ir kyšininkavimu, ir kartais dėl tų pačių biurokratinių nesąmonių padaromais realiais nusikaltimais ar netgi masinėmis žudynėmis.

Kaip daugelis vertina - NKR yra šūdina valstybė, bet geresnės visvien nėra.


Chanai

Chanai - viena iš daugelio banditų gaujų, šitame geime vadinamų reideriais (anglų kalba būtų raiders). Skirtingai nuo kitų gaujų, Chanai yra gerokai didesnė, faktiškai pavirtusi į atskirą klajoklių tautą, kuri save dėl neaiškių priežasčių sieja su mongolais. Kaip spėja visokie po antropologiją besikapstantys, tai yra aliuzija į baikerių grupuotę "The Mongols", kuri dar apie 1969 metus susikūrė kaip viena iš didžiausių nusikaltėliškų baikerių grupuočių.

Šitame geime nėra motociklų, tai grupuotė yra tapusi tiesiog klajokliais, tačiau gana žiauriais, į save įjungiančiais mažesnes banditų grupes ar, jei tos nesutinka - tai jas sunaikinančiais. Nuo senų laikų labai pjaunasi su NCR, kuris ir atsirado, kaip žmonių bandymas pasipriešinti šitiems Chanams.

Cezario legionas

Cezario, ar Kaizerio legionas (Caesar's Legion) yra autokratinė, diktatūrinė, tradicionalistinė ir vergavaldiška frakcija, valdoma Cezario. Šie klounai gal iš pradžių ir gali pasirodyti juokingai, apsirengę čia savo Romos imperijos šarvais kaip kokie nevykėliai, bet iš tiesu tai yra labai stipri ir pavojinga organizacija, negailestinga bet kam, kas drįsta jai pakenkti.

Nors didesnė dalis šitų priedurnių atrodo atsilikusiai, kai kurie naudoja stebėtinai gerą ir brangią aukštų rūšių ginkluotę. O ir tie, kas ginkluoti prasčiau - labai gerai pasirengę fiziškai, tai ne tokie jau ir prasti kareiviai.

Ir visi jie yra išprotėję ir sadistiniai žmogžudžiai maždaug iki sunkiai suvokiamo lygio. Viena iš šlykščiausių, o gal netgi ir pati šlykščiausia frakcija iš tų, kurios sutinkamos šiame geime.

Institutas

Institutas (The Institute) - ketvirtame Fallout atsiradusi (nors netiesiogiai ir 3 Fallout figūravusi) frakcija, kur požeminio instituto veikėjai sugebėjo ne tik išsaugoti senas technologijas, bet per porą šimtmečių labai smarkiai pasistumti biotech ir kibernetikoje, taip sukurdami kelias kartas biorobotų, kurie vis panašesni ir panašesni į žmones. Biorobotai čia vadinami syntais (Synth). Paskutiniai modeliai nuo žmonių išvis neatskiriami. Po truputį žudo žmones, į jų vietą statydami tuos biorobotus ir taip visur užgrobdami valdžią.

Skirtingai nuo matyt visų kitų frakcijų, Institutas išsivystė, kaip mokslinės organizacijos tęsinys, išlaikęs ir visą mokslinio bei technologinio proceso tęstinumą. Kitaip tariant, tegul ir lėtai, bet šita organizacija toliau vystė mokslą nuo pat karo laikų. Ir šitokiu būdu labai smarkiai pralenkė likusią žmoniją - čia yra ne išsaugotos senų laikų technologijos, o sukurtos naujos, šimtu metų lenkiančios kitas.

Kaip įprasta, Institutą valdo išprotėjęs fašistas, pilnas idėjų apie tai, kaip pasaulį užvaldys savo robotais.

Geležinkelis

Geležinkelis (Railorad) - nerišli geriečių grupuotė, kuri gelbsti visokius biorobotus nuo Instituto. Grupuotė ganėtinai durna, bet geraširdiška. Kaip būna iš to gerumo, kartais vardan bioroboto išgelbėjimo nepasibodi ir kokį nors žmogų nudėt, nors dažniausiai visgi elgiasi visai gerai.

Grupuotė reiškiasi jau Fallout 3, taiau labiau pasitaiko Fallout 4, kur yra gana didelė konfrontacijos su Institutu istorija.


Atomo vaikai

Atomo vaikai (Children of Atom) - trečiame ir ketvirtame Fallout sutinkama sekta, kurios nariai visai kvankt, nes bando gauti daugiau radioaktyvumo, kad pasveiktų nuo ligų ir gautų daugiau dvasingumo. Kažkaip atrodo gali būti susiję su ghoulais (zombiais), į kuriuos nuo to radioaktyvumo kartais pavirsta. Bet keista, tačiau kažkokiu būdu dalis tų atomo vaikų nuo radioaktyvumo visgi nesuserga ir nenumiršta, o kodėl - nelabai aišku.

Tie atomo vaikai garbina ir radioaktyvumą, ir visokias atomines bombas, ir dar nori to radioaktyvumo paskleisti kuo daugiau. Todėl kaupiasi visokiuose branduolinių sprogimų krateriuose, radioaktyvių atliekų kapavietėse, aplinkui sugedusius branduolinius reaktorius ir panašiose vietose.

Trečiame Fallout šitie sektantai prisidėjo prie Megaton miesto statybos aplink atominę bombą, dėl ko paskui atsirado galimybė visą tą miestą žaidėjo sprendimu imti ir susprogdinti.

Visa sekta yra be aiškių centrinių vadų, todėl paskiros sektos atšakos elgiasi gan skirtingai - vienos neprognozuojamai gali pulti ir šaudyti, kai kitos - būna ir visai draugiškos ir geranoriškos.

Talonų kompanija

Talonų kompanija (Talon Company) - neaiškios kilmės sukarinta grupuotė, veikiati Fallout 3 sostinėje, kuri turi stebėtinai daug ir gerai ginkluotų samdinių, kurie gerai apmokyti ir aiškiai su tinkamai praplautomis smegenimis. Skirtingai, nei galima tikėtis, nebando užsigrobti teritorijos, valdžios ir sukurti valstybės, o priešingai - stengiasi palaikyti kuo didesnį chaosą, kelia masines žudynes, kur išžudo ištisus kaimus. Kai kurie netiesioginiai duomenys rodo, kad grupuotė būtent tuo chaoso kėlimo tikslu yra finansuojama nežinomų jėgų, tačiau kas tos jėgos - lieka nelabai aišku.

Grupuotės susipriešinimas su bet kokiomis tvarkos siekiančiomis jėgomis ir kartu nenoras pačiai kurti valstybę rodo, kad galimai jos finansuotoju gali būti Komunistinė Kinija. Tą rodo ir labai pas šią grupę paplitusi kiniška ginkluotė, ir organizacinė struktūra, kur padaliniai veikia triadomis.

Grupuotė yra uniformuota, naudoja nemažai policinės įrangos, tačiau ignoruoja asmenis, kurie yra kriminaliniai. Kartu ji puola visus (taip pat ir herojų), jei tik jo karma yra teigiama. Teigiamos ir suvienyti kitus galinčios figūros yra šios grupuotės taikiniai.