Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!


Alfred Hitchcock: Skirtumas tarp puslapio versijų

Jump to navigation Jump to search
4 643 pridėti baitai ,  02:20, 1 balandžio 2022
nėra keitimo aprašymo
(Naujas puslapis: '''Alfred Hitchcock''' - toksai buvo JAV režisierius, kuris ilgainiui buvo pripažintas tokia pasauline kino figūra, kad gal ir nėra jau kitos tokios. Dar būdamas gyvas, Alfred Hitchcock jau buvo laikomas vienu iš didžiausių, o galimai ir pačiu didžiausiu visų laikų kino klasiku, padariusiu kinui daugiau įtakos, nei bet kas kitas - pradedant filmavimo būdais ir baigiant įvairiais siužetais, grojimu ant žiūrovų nervų ir visokiomis ženkliško...)
 
1 eilutė: 1 eilutė:
[[Vaizdas:Hitchcock-Shadow-of-a-Doubt-1942.jpg|400px|thumb|right|[[1942]] metai, Alfred Hitchcock eilinį kartą bando pavaizduoti dvigubai storesnį, nei išties yra.]]
'''Alfred Hitchcock''' - toksai buvo [[JAV]] režisierius, kuris ilgainiui buvo pripažintas tokia pasauline [[kinas|kino]] figūra, kad gal ir nėra jau kitos tokios. Dar būdamas gyvas, Alfred Hitchcock jau buvo laikomas vienu iš didžiausių, o galimai ir pačiu didžiausiu visų laikų kino klasiku, padariusiu kinui daugiau įtakos, nei bet kas kitas - pradedant filmavimo būdais ir baigiant įvairiais siužetais, grojimu ant žiūrovų nervų ir visokiomis ženkliškomis scenomis.
'''Alfred Hitchcock''' - toksai buvo [[JAV]] režisierius, kuris ilgainiui buvo pripažintas tokia pasauline [[kinas|kino]] figūra, kad gal ir nėra jau kitos tokios. Dar būdamas gyvas, Alfred Hitchcock jau buvo laikomas vienu iš didžiausių, o galimai ir pačiu didžiausiu visų laikų kino klasiku, padariusiu kinui daugiau įtakos, nei bet kas kitas - pradedant filmavimo būdais ir baigiant įvairiais siužetais, grojimu ant žiūrovų nervų ir visokiomis ženkliškomis scenomis.


Taip pat Alfred Hitchcock pasižymėjo ir išskirtinai bjauriu gebėjimu daryti aplinkiniams neįtikėtinai per nervus duodančius bajerius, o taip pat visa eile neįtikėtinai gražių jaunų meilužių, kurios neretai dar ir filmuodavosi jo filmuose. Tuose filmuose, beje, tos meilužės vis neretai būdavo kaip nors nužudomos.
Taip pat Alfred Hitchcock pasižymėjo ir išskirtinai bjauriu gebėjimu daryti aplinkiniams neįtikėtinai per nervus duodančius bajerius, o taip pat visa eile neįtikėtinai gražių jaunų meilužių, kurios neretai dar ir filmuodavosi jo filmuose. Tuose filmuose, beje, tos meilužės vis neretai būdavo kaip nors nužudomos.


[[Vaizdas:Alfred_hitchcock_antis.jpg|300px|thumb|left|Senyvas ir šitą kartą jau dvigubai nesustorintas Alfredas Hitchcockas savo tipiniame nenormaliame ampluoa, kuriame kažką pasakoja apie anties mirtį.]]
== Alfred Hitchcock ir visokios kino istorijos ==
Dar Alfred Hitchcock pagarsėjo ir tuo, kad labai sėkmingai apeidavo [[JAV]] keliasdešimt metų galiojusius smurto, sekso ir kriminalinių scenų draudimus. Dargi taip apeidavo, kad žiūrovai lyg ir likdavo kažko nepamatę, bet paskui pasakodavo apie visokias scenas taip, lyg jos išties būtų praėjusios jų pačių akyse. Gal šitas Hitchcocko talentas ir buvo ta svarbiausia priežastis, dėl kurios dar [[1930]] metais įvesti draudimai galų gale [[1968]] visgi buvo panaikinti.
Dar Alfred Hitchcock pagarsėjo ir tuo, kad labai sėkmingai apeidavo [[JAV]] keliasdešimt metų galiojusius smurto, sekso ir kriminalinių scenų draudimus. Dargi taip apeidavo, kad žiūrovai lyg ir likdavo kažko nepamatę, bet paskui pasakodavo apie visokias scenas taip, lyg jos išties būtų praėjusios jų pačių akyse. Gal šitas Hitchcocko talentas ir buvo ta svarbiausia priežastis, dėl kurios dar [[1930]] metais įvesti draudimai galų gale [[1968]] visgi buvo panaikinti.


9 eilutė: 12 eilutė:
O dar Hitchcockas vis kažkodėl bandydavo pavaizduoti storą, netgi labai storą. Tai toksai jo įvaizdis ir buvo, kad jisai esąs didelis storulis. Jis specialiai netgi ir kameras sustatydavo taip, ir operatorius išmokindavo, kad tie jį filmuotų kaip tokį nelabai didelio ūgio, tačiau storą storą. Kai kuriose scenose jis tam dar ir pagalvių į kelnes prisikišdavo, kad tik atrodytų storiau. Realiai gi, nors jis ir buvo su juntamu antsvoriu, nebuvo jis labai storulis. Taigi, iki šiol netgi tokia kaip ir paslaptis, kodėl gi jis taip bandė būti storesnis, nei yra.
O dar Hitchcockas vis kažkodėl bandydavo pavaizduoti storą, netgi labai storą. Tai toksai jo įvaizdis ir buvo, kad jisai esąs didelis storulis. Jis specialiai netgi ir kameras sustatydavo taip, ir operatorius išmokindavo, kad tie jį filmuotų kaip tokį nelabai didelio ūgio, tačiau storą storą. Kai kuriose scenose jis tam dar ir pagalvių į kelnes prisikišdavo, kad tik atrodytų storiau. Realiai gi, nors jis ir buvo su juntamu antsvoriu, nebuvo jis labai storulis. Taigi, iki šiol netgi tokia kaip ir paslaptis, kodėl gi jis taip bandė būti storesnis, nei yra.


== Įvairios Alfred Hitchcock kino inovacijos ==
O dar Hitchcock labai pagarsėjo savo ženkliškomis filmų scenomis ir kitais triukais. Kaip pvz.:
O dar Hitchcock labai pagarsėjo savo ženkliškomis filmų scenomis ir kitais triukais. Kaip pvz.:
* Siaubiakų ir trilerių scenos, kur kažkas žudomas vonioje ir kraujai bėga su vandeniu, o ant sienos pasilieka kruvinos rankos pėdsakas - čia iš Hitchock filmo. Ta scena paskui buvo atkartota net ne dešimtyse, o šimtuose kitų režisierių filmų, nes nieko geresnio niekas nebesugalvojo.
* Siaubiakų ir trilerių scenos, kur kažkas žudomas vonioje ir kraujai bėga su vandeniu, o ant sienos pasilieka kruvinos rankos pėdsakas - čia iš Hitchock filmo. Ta scena paskui buvo atkartota net ne dešimtyse, o šimtuose kitų režisierių filmų, nes nieko geresnio niekas nebesugalvojo.
15 eilutė: 20 eilutė:
* Artėjimo ir tolimo efektas, kai scenoje atrodo, kad vaizdas tuo pat metu ir artėja, ir tolsta, nes keičiasi jo matymo kampas, bet kartu keičiasi ir kameros atstumas iki jo. Šitam tikslui, kaip sako, Alfred Hitchcock netgi užsisakė kažkokį nenormaliai brangų teleobjektyvą, kuris ir buvo pirmas toksai, galintis tą efektą padaryti. EFektas buvo pirmą kartą panaudotas filme "Vertigo".
* Artėjimo ir tolimo efektas, kai scenoje atrodo, kad vaizdas tuo pat metu ir artėja, ir tolsta, nes keičiasi jo matymo kampas, bet kartu keičiasi ir kameros atstumas iki jo. Šitam tikslui, kaip sako, Alfred Hitchcock netgi užsisakė kažkokį nenormaliai brangų teleobjektyvą, kuris ir buvo pirmas toksai, galintis tą efektą padaryti. EFektas buvo pirmą kartą panaudotas filme "Vertigo".


Viena, bene žiauriausia istorija apie Alfredo Hitchcocko talentą yra tokia: po karo [[Jungtinė Karalystė]] užsakė, kad Hitchcockas sukurtų dokumentinį filmą apie [[naciai|nacių]] valdytas [[koncentracijos stovyklos|koncentracijos stovyklas]]. Filmas turėjo būti skirtas [[Vokietija|Vokietijos]] gyventojams, kad jie pamatytų, kokius siaubus išdarinėjo naciai. Hitchcockui vadovaujant, iš surinktos filmuotos dokumentinės medžiagos buvo sukurtas filmas "Memory of the Camps". Kai filmą peržiūrėjo užsakovai, jiems taip perspaudė smegenis, kad jie nutarė, kad šitas filmas per žiaurus netgi naciams, todėl visą jį tiesiog įslaptino ir laikė uždarytą kažkokiuose slaptuose fonduose iki pat [[1985]] metų.
 
== Alfred Hitchcock ir II Pasaulinis karas ==
Viena, bene žiauriausia istorija apie Alfredo Hitchcocko talentą yra tokia: po karo [[Jungtinė Karalystė]] užsakė, kad Hitchcockas sukurtų dokumentinį filmą apie [[naciai|nacių]] valdytas [[koncentracijos stovyklos|koncentracijos stovyklas]]. Filmas turėjo būti skirtas [[Vokietija|Vokietijos]] gyventojams, kad jie pamatytų, kokius siaubus išdarinėjo naciai [[II Pasaulinis karas|II Pasaulinio karo]] metais. Tai buvo dalis denacifikacijos programos - Vokietijos gyventojai turėjo susipažinti su tomis baisybėmis, kurios vyko.
 
Jungtinės Karalystės vyriausybė skyrė tokiam filmui nemažas lėšas, davė kūrėjams daug įgaliojimų, o šie ėmė ir pasikvietė Alfredą Hitchcocką, kad jis jiems padėtų. Hitchcockui vadovaujant, iš surinktos filmuotos dokumentinės medžiagos buvo sukurtas filmas "Memory of the Camps". Filme buvo pasakojama apie tas mirties stovyklas, tačiau pasakojama taip, kad maža neatrodytų - o tam dar buvo paimta ir keletas interviu iš didžiausių žmogžudžių, nužudžiusių daugybę koncentracijos stovyklų kalinių.
 
Visas filmas dar buvo papildytas tuo klaikiu Hitchcockui būdingu foniniu pasakojimu, kuris labai buitiškai pasakydavo kokias nors klaikias ir tyčia su vaizdais disonuojančias detales. Filme buvo būtent Hitchcocko mintis rodyti net ne lavonus, o daug kitų dalykų, pvz., didžiules krūvas aukoms priklausiusių daiktų - batų, drabužių, akinių, dantų, maišų su plaukais ir taip toliau. Tos milžiniškos krūvos daiktų keistai darydavo žmonėms dar baisesnį įspūdį, nei lavonai. Ir tada, pvz., rodant milžinišką akinių krūvą, buvo pasakojama, kad "maždaug vienas iš dešimties nužudytų žmonių nešiojo akinius". Filme buvo labai įspūdingai naudojamos garso ir pasakojimo pauzės: pvz., vienur pasakojama apie tai, kaip naciai žudė, paskui pasakojimas nutrūksta, girdisi tik išlaisvinamų kalinių šūksniai, o dar paskui lieka tyla ir ilgą ilgą laiką rodoma, kaip didžiuliai kiekiai lavonų kraunami į sunkvežinmius, metami į duobes ir t.t., ir atrodo, kad ta tyla - tai tiesiog sugedęs garso takelis, bet išties ji įdėta tam, kad žmogus pradėtų girdėti savo paties mintis.
 
Žmonės, kurie žiūrėdavo tokias scenas su tokiais pasakojimais ir tylos tarpais, užsitrigerindavo nuo visiško siaubo, nes skirtingai, nei matant lavonus, čia nesigaudavo atsiriboti nuo suvokimo, kad žudynių mastai buvo tiesiog neįtikėtinai dideli. Tokios lyg ir nedidelės smulkmenos tą dokumentiką vertė ypatingai kraupia.
 
Kai filmo darbinę versiją peržiūrėjo užsakovai, jiems taip perspaudė smegenis, kad jie nutarė, kad šitas filmas per žiaurus netgi naciams, todėl visą jį tiesiog įslaptino ir laikė uždarytą kažkokiuose slaptuose fonduose iki pat [[1984]] metų, kai dalinė, nepilna versija buvo išleista kaip "Memory of the Camps". Filmas taip ir nebuvo pabaigtas, tik vėliau jau atrinkta ir išplėsta (papildyta pasakojimu apie paties filmo kūrimą) medžiaga apie [[2015]] buvo publikuota dar kitu pavadinimu - "German Concentration Camps Factual Survey".
 
Nors šis filmas savo laiku ir buvo įslaptintas, tačiau Hitchcocko mintis rodyti milžiniškas nužudytų žmonių daiktų krūvas vėliau buvo naudojama daugelyje kitų filmų apie nacių koncentracijos stovyklas.
 
 
== Alfred Hitchcock - priekabiaujantis paršas ==
[[Vaizdas:Alfred_hitchcock_tippi_hedren.jpg|400px|thumb|right|Alfred Hitchcock akivaizdžiai priekabiauja prie Tippi Hedren, ir visaip taip panašiai šimtuose įvairiausių nuotraukų.]]
Visai jau naujaisiais laikais, kai atsirado visokie [[Me too]] ir kiti dalykai, prasidėjo ir kaltinimai Hitchcockui, kad šis buvęs predatoriumi ir visas aktores pasiguldydavo po savim arba atimdavo jų karjeros galimybes. Bene daugiausiai istorijų yra apie tai, kaip Hitchcockas esą priekabiavo prie Tippi Hedren, filmuodamas "The Birds" ir esą žadėdamas, kad atims iš jos visą karjerą ir taip toliau.
 
Vienok pasižiūrėjus į tai, kad Tippi Hedren jau kitais metais vėl filmavosi pas Hitchcock filme "Marnie", o paskui karjerą darė be didelių problemų (nusifilmavo apie 80 filmų ir [[TV]] šou), užduodi sau klausimą, ar tikrai jau taip? O paskui dar pažiūri į daugybę nuotraukų su ta pačia su Hitchcocku pozuojančia Tippi Hedren, nutaisiusią visiškai situaciją valdančios žmonos veido išraišką, ar šiaip pergalingą žvilgsnį, ar tiesiog ją, besiglaustančią prie Alfredo ar tiesiog šiaip su juo kartu kažkaip burkuojančią ir taip toliau ir atsakai, kad nu nežinia dar, kaip tenai buvo.
 
Kiti gi sakė, kad tiesiog pavydo scenos ir reikalavimai, kad Hitchcockas mestų kitas meilužes. Tai gal ir teisingai, nes labai jau daug norėjo matyt tas senas [[kuilys]]. Tik vat kai tas kuilys kitų nemetė, tai išdidi pana pati jį paliko.




[[Category:Režisieriai]]
[[Category:Režisieriai]]
2 474

pakeitimai

Naršymo meniu