Kompaktinė kasetė: Skirtumas tarp puslapio versijų

1 492 pridėti baitai ,  03:30, 11 balandžio 2022
58 eilutė: 58 eilutė:
Reali praktika ir tyrimai rodo, kad dauguma tų firmų kasečių buvo neblogos, o jei kurios nors ir aplenkdavo savo laiką, tai neilgam, nes vos po kelerių metų konkurentai prisivydavo. Negana to, vėlyvesniais laikais, po [[1980]] metų, japoniškų ir vokiškų kasečių kokybė pasiekė tą lygį, kur jau ir naujesnė, geresnė juosta tik nežymiai skirdavosi nuo ankstesnių to paties tipo juostų.
Reali praktika ir tyrimai rodo, kad dauguma tų firmų kasečių buvo neblogos, o jei kurios nors ir aplenkdavo savo laiką, tai neilgam, nes vos po kelerių metų konkurentai prisivydavo. Negana to, vėlyvesniais laikais, po [[1980]] metų, japoniškų ir vokiškų kasečių kokybė pasiekė tą lygį, kur jau ir naujesnė, geresnė juosta tik nežymiai skirdavosi nuo ankstesnių to paties tipo juostų.


== Įvairios kasečių konstrukcijos ==
== Įvairios kasečių konstrukcijos ir dizainas ==
Daugumos padorių firmų kasečių kokybė būdavo ganėtinai panaši, jei tik panaši būdavo juosta. Stebuklų realiai nebuvo, nes Philips inžinieriai, kurdami kasetes pradžioje paprastiems [[diktofonai|diktofonams]], nepaliko daug vietos dideliam tobulinimui. Taigi, daugelis gamintojų, bandydami pasirodyti kiečiau, darė vis gudresnes, bet realiai grynai imitacines kasečių konstrukcijas, turinčias vis gražesnį ir mandresnį dizainą. Kaip pvz., būdavo kasetės su visokiais keistų formų vidiniais įdėklais ir t.t..
Daugumos padorių firmų kasečių kokybė būdavo ganėtinai panaši, jei tik panaši būdavo juosta. Stebuklų realiai nebuvo, nes Philips inžinieriai, kurdami kasetes pradžioje paprastiems [[diktofonai|diktofonams]], nepaliko daug vietos dideliam tobulinimui. Taigi, daugelis gamintojų, bandydami pasirodyti kiečiau, darė vis gudresnes, bet realiai grynai imitacines kasečių konstrukcijas, turinčias vis gražesnį ir mandresnį dizainą. Kaip pvz., būdavo kasetės su visokiais keistų formų vidiniais įdėklais ir t.t..


Bene geriausiai atrodė kasetės su juostos ritėmis, kurias labiausiai išpopuliarino [[TEAC]] firma, šias kasetes pirmiausiai pradėjusi leisti grynai visokioms savo parodoms ir reklamoms. Tos kasetės net nebuvo pardavinėjamos. Įdėtos į magnetofoną, tokios kasetės sukurdavo įspūdį, kad tenai mažiukas [[juostinis magnetofonas]], o ne šiaip kokia kasetė. Vėliau TEAC pradėjo šias kasetes pardavinėti, o analogiškas kasetes ėmė gaminti ir kiti gamintojai. Nors atrodančios gražiai, šios kasetės išties buvo blogesnės: visų pirma, tos ritės tik sukurdavo papildomą trintį kasetės viduje ir pablogindavo juostos susukimą. Antra, kad viena kitai netrukdytų, ritės galėdavo talpinti mažiau juostos, nei normaliai. O tam, kad talpintų tiek pat juostos, reikdavo naudoti daug daug plonesnę juostą. O tai reiškė, kad magnetofonai ją traukė blogiau, o ir įrašas būdavo prastesnis.
Jei pirmosios kasetės buvo tiesiog visiški Philips kasečių klonai, vėilau gamintojai ėmė kurti kiek gražesnius, savus dizainus. Taigi, daugumą dizaino atvejų yra kelių rūšių:
* Panašios į klasikines Philips, skiriasi tik kasetės plastmasės ir etikečių spalva
* Gana ribotai pagražintos, su juodais nepermatomais korpusais - didelė dalis vėlesnių padorių firmų kasečių
* Smarkiai pagražintos, su tipo gudrių konstrukcijų korpusais - daugelis vėlyviausių gerų firmų geresnių kasečių
* Su visiškai permatomais korpusais, kurie leido sumažinti plastmasinių detalių skaičių ir sumažinti savikainą - dauguma pigesnių vėlyvų laikų kasečių
* Kasetės su ritėmis - dažniausiai gana neblogų firmų, bet praktikoje su prastesne juosta (netgi kai geresnių firmų)
* Kasetės su visiškais išsidirbinėjimais - keramikiniais ar metaliniais korpusais, gaminamos gerų firmų (pagrindinai TDK ar Sony)


Itin gudrias konstrukcijas įvairios firmos pradėjo kurti, kai atsirado Metal tipo juostos. Tos juostos buvo tokios brangios, kad nesigaudavo įtikinti pirkėjų, kad jos realiai geresnės. Taigi, tokios firmos, kaip Sony ar TDK, ėmė kurti visokias superprabangias kasetes su korpusais iš aliuminio, keramikos ir panašiai. Nors išties tokie korpusai visiškai nieko nereiškė ir niekaip kokybės neveikė, jie atrodė kietai ir todėl kai kurie labai pasikėlę [[audiofilai]] tokias kasetes jau pirkdavo noriau.
Bene geriausiai atrodė kasetės su juostos ritėmis, kurias labiausiai išpopuliarino [[TEAC]] firma, šias kasetes pirmiausiai pradėjusi leisti grynai visokioms savo parodoms ir reklamoms. Tos kasetės net nebuvo pardavinėjamos. Įdėtos į magnetofoną, tokios kasetės sukurdavo įspūdį, kad tenai mažiukas [[juostinis magnetofonas]], o ne šiaip kokia kasetė. Vėliau TEAC pradėjo šias kasetes pardavinėti, o analogiškas kasetes ėmė gaminti ir kiti gamintojai. Nors atrodančios gražiai, šios kasetės išties buvo blogesnės: visų pirma, tos ritės tik sukurdavo papildomą trintį kasetės viduje ir pablogindavo juostos susukimą. Antra, kad viena kitai netrukdytų, ritės galėdavo talpinti mažiau juostos, nei normaliai. O tam, kad talpintų tiek pat juostos, reikdavo naudoti daug daug plonesnę juostą. O tai reiškė, kad magnetofonai ją traukė blogiau, o ir įrašas būdavo prastesnis. Taigi, tokios kasetės, nors ir gražesnės, bet realiai prastesnės.
 
Itin gudrias konstrukcijas įvairios firmos pradėjo kurti, kai atsirado Metal tipo juostos. Tos juostos buvo tokios brangios, kad nesigaudavo įtikinti pirkėjų, kad jos realiai geresnės. Taigi, tokios firmos, kaip Sony ar TDK, ėmė kurti visokias superprabangias kasetes su korpusais iš aliuminio, keramikos ir panašiai. Nors išties tokie korpusai visiškai nieko nereiškė ir niekaip kokybės neveikė, jie atrodė kietai ir todėl kai kurie labai pasikėlę [[audiofilai]] tokias kasetes jau pirkdavo noriau. Kartais visoks gudresnis dizainas būdavo ir su pigesnėmis juostomis.
 
Išties, kad ir kaip kietai tas kasetės korpusas beatrodytų ir kad ir kaip gudriai jis būtų sukonstruotas, joks korpusas praktiškai nedaro įtakos atkūrimo kokybei, nes ta kokybė priklauso tik nuo juostos. Išimtį sudaro nebent labai nekokybiški (pvz., rusiški ar neaiškių kinietiškų firmų) korpusai, kurie būdavo pagaminami taip nekokybiškai, kad juosta viduje užstrigdavo.


O dar šiais laikais kiekvienas senas perdyla bando pavaizduoti, koks jisai kietas ir atsimena senus laikus, kai buvo kasetės, ir įsivaizduoja, kad va, parodys kasetę kokiam paaugliui ir sakys "o kas bendro tarp kasetės ir pieštuko". Atseit [[paauglys]] išvis žinotų, kam toksai [[šūdas]] kaip kasetė, gali būti reikalingas. Normalūs paaugliai dabar turi [[mobiliakai|mobiliakus]], į kuriuos su 10x geresne kokybe telpa muzikos tiek, kiek tilptų į kokius 1000 tų kasečių. O jei tas paauglys žinotų, kas per šūdas tos kasetės, tai jau tikrai neabejokit, kad susiprastų, kam tą pieštuką panaudot. Čia tik jūs [[seni perdylos]], įsivaizduojate, kad esate labai gudrūs.
O dar šiais laikais kiekvienas senas perdyla bando pavaizduoti, koks jisai kietas ir atsimena senus laikus, kai buvo kasetės, ir įsivaizduoja, kad va, parodys kasetę kokiam paaugliui ir sakys "o kas bendro tarp kasetės ir pieštuko". Atseit [[paauglys]] išvis žinotų, kam toksai [[šūdas]] kaip kasetė, gali būti reikalingas. Normalūs paaugliai dabar turi [[mobiliakai|mobiliakus]], į kuriuos su 10x geresne kokybe telpa muzikos tiek, kiek tilptų į kokius 1000 tų kasečių. O jei tas paauglys žinotų, kas per šūdas tos kasetės, tai jau tikrai neabejokit, kad susiprastų, kam tą pieštuką panaudot. Čia tik jūs [[seni perdylos]], įsivaizduojate, kad esate labai gudrūs.
947

pakeitimai