Humanitarai: Skirtumas tarp puslapio versijų

4 pridėti baitai ,  14:15, 3 spalio 2021
nėra keitimo aprašymo
 
60 eilutė: 60 eilutė:


=== Programuotojų fenomenas ===
=== Programuotojų fenomenas ===
Čia verta pastebėti, kad ir garsusis [[Larry Wall]], sukūręs kontekstualų programavimą ir [[Perl]] kalbą - pagal išsilavinimą yra filologas. Šis atvejis nėra išimtis: daugelis programuotojų, nepaisant formalaus jų disciplinos priskyrimo matematikai, yra labai aiškiai humanitarinio mąstymo asmenybės, nesugebančios net pagal vadovėlį išspręsti elementariausios kvadratinės lygties, jau nekalbant apie kokį nors faktorialinį skaičiavimą. Tai paaiškinama labai paprastai: programavimas išties tėra vertimas iš žmonių kalbos į loginę, kompiuteriams skirtą kalbą, kitaip tariant - savo esme tai yra elementari [[filologija]].
Čia verta pastebėti, kad ir garsusis [[Larry Wall]], sukūręs kontekstualų programavimą ir [[Perl]] kalbą - pagal išsilavinimą yra filologas. Šis atvejis nėra išimtis: daugelis programuotojų, nepaisant formalaus jų disciplinos priskyrimo matematikai, yra labai aiškiai humanitarinio mąstymo asmenybės, nesugebančios net pagal vadovėlį išspręsti elementariausios kvadratinės lygties, jau nekalbant apie kokį nors faktorialinį skaičiavimą. Tai paaiškinama labai paprastai: programavimas išties tėra [[vertimas]] iš žmonių kalbos į loginę, kompiuteriams skirtą kalbą, kitaip tariant - savo esme tai yra elementari [[filologija]].


Itin tipiška daugelio programuotojų biografija: mokykloje neblogai mokėję lietuvių kalbą, gramatiką, domėjęsi kokiais nors menais ar pan., tačiau gaudinėję krūvas dvejetų iš matematikos ir fizikos, vėliau jie susidomi kompiuteriais, kaip juokingu įrankiu, leidžiančiu kurti keistus mąstymo žaidimus - programas. Ilgainiui tokie humanitarai pramoksta programuoti, neblogai įvaldo loginio mąstymo metodus ir tampa monstrais, perforuojančiais žmonių smegenis.
Itin tipiška daugelio programuotojų biografija: mokykloje neblogai mokėję lietuvių kalbą, gramatiką, domėjęsi kokiais nors menais ar pan., tačiau gaudinėję krūvas dvejetų iš matematikos ir fizikos, vėliau jie susidomi kompiuteriais, kaip juokingu įrankiu, leidžiančiu kurti keistus mąstymo žaidimus - programas. Ilgainiui tokie humanitarai pramoksta programuoti, neblogai įvaldo loginio mąstymo metodus ir tampa monstrais, perforuojančiais žmonių smegenis.
1 037

pakeitimai