Fallout: Skirtumas tarp puslapio versijų

7 661 pridėtas baitas ,  12:48, 15 spalio 2023
 
(nerodoma 17 tarpinių versijų, sukurtų 7 naudotojų)
1 eilutė: 1 eilutė:
[[Vaizdas:Krituliukas.png|thumb|right|400px|Naujas Vegasas. Daugelis sako, kad geras. Nestūmk.]]
[[Vaizdas:Krituliukas.png|thumb|right|400px|Naujas Vegasas. Daugelis sako, kad geras. Nestūmk.]]
'''Krituliai''' (''angl. Fallout''), tarp lietuviškų geimerių '''Folautas'''/'''Falautas''', yra ale čia rolių žaidimų serija. Kaip visada, viskas apie amerikonus, mat prisižaidė jie su [[branduoliniai ginklai|branduoliukais]] ir dabar iš tos Amerikos liko tik dykumos ir griuvėsiai. Tai dabar ta nauja cilivizacija kažkaip ten gyvena. Iš viso tų žaidiakų nors šikna valgyk, bet visi kalba tik apie penkis: ''Krituliai, Krituliai 2, Krituliai 3, Krituliai Naujas Vegasas ir Krituliai 4''. Dar kažkokios manieros mėgta pakalbėti apie ''Kritulius 76'', duok Dieve jiems sveikatos.
'''Fallout''' (''liet. Krituliai''), tarp lietuviškų geimerių '''Folautas'''/'''Falautas''', yra ale čia rolių žaidimų serija. Kaip visada, viskas apie amerikonus, mat prisižaidė jie su [[branduoliniai ginklai|branduoliukais]] ir dabar iš tos Amerikos liko tik dykumos ir griuvėsiai. Tai dabar ta nauja cilivizacija kažkaip ten gyvena. Iš viso tų žaidiakų nors šikna valgyk, bet visi kalba tik apie penkis: ''Fallout, Fallout 2, Fallout 3, Fallout New Vegas (Fallout Naujasis Vegasas) ir Fallout 4''. Dar kažkokios manieros mėgta pakalbėti apie ''Fallout 76'', duok Dieve jiems sveikatos.


Nors visi Krituliai turi kažkokių skirtumų, jie visi turi šį panašumą: Tu esi kažkokia bandelė iš [[voltas|volto]] su niekuom, tavo žmonėms nutinka kažkas blogo ir tau reikia visus išgelbėt. Nors tai yra tiesų tiesa su trečia ir ketvirta dalimis, pirmos dvi dalys ir Naujas Vegasas leidžia geimeriui tokiu šūdu neužsiiminėti. Bet ką tada ten daryt tai jau čia žaidėjo bėdos.
Nors visi Krituliai turi kažkokių skirtumų, jie visi turi šį panašumą: Tu esi kažkokia bandelė iš [[voltas|volto]] su niekuom, tavo žmonėms nutinka kažkas blogo ir tau reikia visus išgelbėt. Nors tai yra tiesų tiesa su trečia ir ketvirta dalimis, pirmos dvi dalys ir Naujas Vegasas leidžia geimeriui tokiu šūdu neužsiiminėti. Bet ką tada ten daryt tai jau čia žaidėjo bėdos.
22 eilutė: 22 eilutė:


== Fallout versijos ==
== Fallout versijos ==
[[Vaizdas:Fallout_zaidimu_esme.jpg|400px|thumb|right|Visų Fallout žaidimų esmė keliais žodžiais. Visur yra žaidimas, bet 76 atveju - žaidimas, kaip tą geimą ištrinti ir atgauti išmestus pinigus.]]
Iki šių dienų išleisti jau gal 8 Fallout serijos žaidimai, iš kurių skirtingi gavo skirtingai sėkmės ir populiarumo. Visų siužetas buvo daugmaž panašus - apie postapokaliptinį pasaulį, kur reikia išgyventi.
Iki šių dienų išleisti jau gal 8 Fallout serijos žaidimai, iš kurių skirtingi gavo skirtingai sėkmės ir populiarumo. Visų siužetas buvo daugmaž panašus - apie postapokaliptinį pasaulį, kur reikia išgyventi.


Iš viso yra tokios serijos (bent kažkiek vertos dėmesio pažymėtos boldu):
Iš viso yra tokios serijos (bent kažkiek vertos dėmesio pažymėtos boldu):
* Wasteland - 1987 išleistas geimas, kuris oficialiai nėra Fallout, bet realiai tai nuo jo Fallout pasaulis ir atsirado. Veiksmo laikas neaiškus.
* Wasteland - 1987 išleistas geimas, kuris oficialiai nėra Fallout, bet realiai tai nuo jo Fallout pasaulis ir atsirado. Veiksmo laikas neaiškus.
* '''Fallout''' - 1997 išleistas geimas, kuris tapo pirmu Fallout. Veiksmo laikas - 2161 metai
* '''[[Fallout (žaidimas)|Fallout]]''' - 1997 išleistas geimas, kuris tapo pirmu Fallout. Veiksmo laikas - 2161 metai
* '''Fallout 2''' - 1998 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2241 metais, t.y., 80 metų vėliau
* '''[[Fallout 2]]''' - 1998 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2241 metais, t.y., 80 metų vėliau
* Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - 2001 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
* [[Fallout Tactics: Brotherhood of Steel]] - 2001 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
* Fallout: Brotherhood of Steel - 2004 išleistas geimas, veiksmas ir vėl vyksta neaišku kada
* [[Fallout: Brotherhood of Steel]] - 2004 išleistas geimas, veiksmas ir vėl vyksta neaišku kada
* '''Fallout 3''' - 2008 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2277 metais
* '''[[Fallout 3]]''' - 2008 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2277 metais
* '''Fallout: New Vegas''' - 2010 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2281 metais
* '''[[Fallout: New Vegas]]''' - 2010 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2281 metais
* '''Fallout 4''' - 2015 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2287 metais
* '''[[Fallout 4]]''' - 2015 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2287 metais
* Fallout Shelter - 2018 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
* [[Fallout Shelter]] - 2018 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
* '''Fallout 76''' - 2018 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2102 metais
* '''[[Fallout 76]]''' - 2018 išleistas geimas, veiksmas vyksta 2102 metais
* Fallout Shelter Online - 2019 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
* [[Fallout Shelter Online]] - 2019 išleistas geimas, veiksmas vyksta neaišku kada
* [[Fallout: Tale of Two Wastelands]] - neoficiali konversija, kurioje apjungtas Fallout 3 ir Fallout: New Vegas


Dalis iš geimų buvo ganėtinai nesąmonės, kurtos tiktai tam, kad pigiai parduodant [[šūdas|šūdą]], firmelės uždirbtų iš Fallout mėgėjų. Visgi, kita dalis geimų buvo labai vykę, vertesnės gerokai daugiau dėmesio, taip kad ir atskirus skyrelius čia turi šioje [[enciklopedija|enciklopedijoje]], o kartais netgi ir paskirus straipsnius.
Dalis iš geimų buvo ganėtinai nesąmonės, kurtos tiktai tam, kad pigiai parduodant [[šūdas|šūdą]], firmelės uždirbtų iš Fallout mėgėjų. Visgi, kita dalis geimų buvo labai vykę, vertesnės gerokai daugiau dėmesio, taip kad ir atskirus skyrelius čia turi šioje [[enciklopedija|enciklopedijoje]], o kartais netgi ir paskirus straipsnius.
Fallout yra geimas, paremtas moksline fantastika - t.y., scenarijumi "o kas būtų, jei kažkuriuo momentu žmonija būtų pasukusi link nevaldomo branduolinės energetikos plitimo". Taigi, bent jau senesnės geimo versijos yra stebėtinai neblogai sukonstruotos, užkabinančios ir tikrus kadaise buvusius faktus.
Deja, naujesnėse versijose į žaidimo siužeto kūrybą pradėjo lįst visokie [[humanitarai]], kurie nesuvokia, kuo skiriasi radioaktyvumas nuo žaibavimo (idiotai sukūrė radioaktyvumą paskleidžiančius žaibus) ar kokių nors maginių dvasių (kurios irgi nuo radioaktyvumo išlenda). Taigi, naujesnėse versijose Fallout pradeda [[moksliukai|moksliukus]] ir [[protukai|protukus]] dirginti po truputį vis kur nors iškišamais neaiškiais burtais.
Visgi į visišką [[magija ir mistika|magiją ir mistiką]] geimas lyg ir nepereina, tad vis dar lieka įdomus.




57 eilutė: 65 eilutė:
Trečiokas labai skiriasi nuo pirmų dviejų skaitvardžių. Dabar žaidžias, kaip tavo tipinė šaudyklė su kamera arba tavo dunduko baškoje, arba už nugaros. Bet tai o apie ką žaidiakas? Matai, gyvenai tu savo bunkerije su tėvu ir draugeliais. Gyvenai, gyvenai, kol iš niekur nieko tėvas nepabėga nuo bunkerio, o viršininkas nusprendžia tave nudėt. Pabėgi tu nuo to bunkerio ir dabar turi rasti tėvą.
Trečiokas labai skiriasi nuo pirmų dviejų skaitvardžių. Dabar žaidžias, kaip tavo tipinė šaudyklė su kamera arba tavo dunduko baškoje, arba už nugaros. Bet tai o apie ką žaidiakas? Matai, gyvenai tu savo bunkerije su tėvu ir draugeliais. Gyvenai, gyvenai, kol iš niekur nieko tėvas nepabėga nuo bunkerio, o viršininkas nusprendžia tave nudėt. Pabėgi tu nuo to bunkerio ir dabar turi rasti tėvą.


Trečias Fallout yra vienas iš geriausių geimų, nes turi ir gerą siužietą, ir įdomią eigą, ir šiaip netikėtų momentų. Vienintelė jo bėda yra ta, kad dauguma žmonių nesugeba jo pereiti dėl [[bugai|bugų]]. Geimas krešina taip intensyviai, ir žaidimui tęsiants taip dažniau, kad daugeliui pabaigti jo taip ir nepavyksta.


=== [[Fallout: New Vegas|Niuvegasas]] ===
=== [[Fallout: New Vegas|Niuvegasas]] ===
79 eilutė: 88 eilutė:


Viskas šitame žaidime gražu, atrodo dažniausiai visai natūraliai, yra graži grafika su šviesų žaismais ir tikrais šešėliais, bet patogumo sumažėję - kapstymasis po surandamus daiktus lėtas, o daiktai turi perteklių visokių panaudojimų, o klavišai ir jų kombinacijos turi kartais labai keistas reikšmes (pvz., [[Tab]] naudojamas vietoje [[Esc]] ir panašiai).
Viskas šitame žaidime gražu, atrodo dažniausiai visai natūraliai, yra graži grafika su šviesų žaismais ir tikrais šešėliais, bet patogumo sumažėję - kapstymasis po surandamus daiktus lėtas, o daiktai turi perteklių visokių panaudojimų, o klavišai ir jų kombinacijos turi kartais labai keistas reikšmes (pvz., [[Tab]] naudojamas vietoje [[Esc]] ir panašiai).
Geimas išsiskiria tuo, kad jame, skirtingai nuo ankstesnių Fallout versijų, jau pamiršti daugelis fizikos dėsnių ir prasideda visokie [[kliedesiai]], kurie gero tikrai neprideda - pradedant absurdiška ginkluote ir jos modifikacijomis (ko vertas jau vien medžioklinis šratinis šautuvas su duslintuvu) ir baigiant kažkokiomis šiaip nerišliomis [[ekstrasensorika|ekstrasensorikomis]].


=== Fallout Septymšeštokas ===
=== Fallout Septymšeštokas ===
88 eilutė: 99 eilutė:


Bendrai tai iš tokių geimų, kur nesunkiai galima mesti po pirmo pusvalandžio žaidimo ir tiktai kyla klausimas, kokį čia šūdą beprasmiškai bandei.
Bendrai tai iš tokių geimų, kur nesunkiai galima mesti po pirmo pusvalandžio žaidimo ir tiktai kyla klausimas, kokį čia šūdą beprasmiškai bandei.
Fallout 76 mėgsta tie prietrankos, kurie visiškai ignoruoja [[siužetas|siužetą]] ir tiktai ieško, kur online pasišaudyti. Šieji paskui nustebusiai aiškina, kad geimas yra geras ir kad siužetas ir istorijos tenai yra (taip, yra - "''atnešk kokį tai šūdą iš ten ir ten''"), nes nesupranta netgi paties istorijų [[konceptas|koncepto]].
=== Fallout: Tale of Two Wastelands ===
Kadangi visus užknisę buvo, kad Fallout 3 yra taip neįtikėtinai prikištas [[bugai|bugų]], kad niekas nesugeba jo pražaisti, tai kažkuriuo metu geimerių bendruomenė susigalvojo, kad reikia perkelti tą Fallout į kiek naujesnį, bet gerai suderinamą Fallout: New Vegas variklį, kur jau viskas veiks geriau.
O kai reikėjo perkelti į tą variklį, tai geimeriai nepamatė ir problemos, kad tuos du geimus apjungt, nes didesnė logikos dalis buvo visvien ta pati, ginklai daugumoje tie patys, grafika ta pati ir taip toliau, ir taip toliau. Taip ir gavosi dviejų dykrų istorija - Tale of Two Wastelands.
Tai galų gale čia gavosi jungtinis geimas. Jo pagrindu paimtas yra New Vegas, tai Fallout 3 žaidėjams šitas geimas atrodys truputį geriau už originalų. O kadangi New Vegas istorijos prasideda jau praėjus Fallout 3 istoriją, tai anas žaidimas gaunasi daug lengvesnis ir kiek kitoksai.
Iš esmės, kaip jungtinis žaidimas, šitas šiuo metu yra bene geriausias iš visų Fallout versijų, nes nors grafika ir neblizga, bet turinys, siužetas, istorijos - tai tikrai daro įspūdį.
Tale of Two Wastelands turi vieną problemą - gana komplikuotą instaliavimą, kuris gali užtrukti kokią dieną krapštymosi. Taigi, [[kompiuterastai]] gal susiinstaliuoti jį ir sugebės, bet paprastam [[jūzeris|jūzeriui]] gali ir nepavykti.


== Populiarios Fallout frakcijos ==
== Populiarios Fallout frakcijos ==
112 eilutė: 136 eilutė:
Naujoji Kalifornijos Respublika (''The New California Republic, NCR'') yra Aradešo ir jo draugų sukūrta organizacija, siekianti, taip sakant, atkurti Jungtines Valstijas ir jų vertybes. Šie patriotai nėra labai mėgstami žmonių, nes pastoviai [[Pisti protą|pisą protą]] savo [[mokesčiai|mokesčiais]] ir kuom ten dar. NKR yra valdoma prezidento.
Naujoji Kalifornijos Respublika (''The New California Republic, NCR'') yra Aradešo ir jo draugų sukūrta organizacija, siekianti, taip sakant, atkurti Jungtines Valstijas ir jų vertybes. Šie patriotai nėra labai mėgstami žmonių, nes pastoviai [[Pisti protą|pisą protą]] savo [[mokesčiai|mokesčiais]] ir kuom ten dar. NKR yra valdoma prezidento.


NCR atsirado kažkokiame volto gyventojų įkurtame kaime, kuris sugebėjo organizuotis ir apsiginti nuo banditų, tai paskui ėmė organizuotis ir su kokiais tai kitais kaimais ir šitaip gana greitai išaugo iki bene pirmos pilnavertės valstybės, išaugusios natūraliai, kaip pati iš savęs, o ne kaip buvusių galių pasekmė. Matyt tai ir nulėmė, kad ši valstybė ilgainiui sugebėjo išdaužyti netgi Anklavą.
NKR atsirado kažkokiame volto gyventojų įkurtame kaime, kuris sugebėjo organizuotis ir apsiginti nuo banditų, tai paskui ėmė organizuotis ir su kokiais tai kitais kaimais ir šitaip gana greitai išaugo iki bene pirmos pilnavertės valstybės, išaugusios natūraliai, kaip pati iš savęs, o ne kaip buvusių galių pasekmė. Matyt tai ir nulėmė, kad ši valstybė ilgainiui sugebėjo išdaužyti netgi Anklavą.


Dėl savo istorijos NCR yra pakankamai padori šalis, kur yra šiokia tokia, bent jau sąlyginė demokratija, tačiau su visais būdingais stagnaciniais požymiais - biurokratija, žemu efektyvumu, o kartais ir kyšininkavimu, ir kartais dėl tų pačių biurokratinių nesąmonių padaromais realiais nusikaltimais ar netgi masinėmis žudynėmis.
Dėl savo istorijos NKR yra pakankamai padori šalis, kur yra šiokia tokia, bent jau sąlyginė demokratija, tačiau su visais būdingais stagnaciniais požymiais - biurokratija, žemu efektyvumu, o kartais ir kyšininkavimu, ir kartais dėl tų pačių biurokratinių nesąmonių padaromais realiais nusikaltimais ar netgi masinėmis žudynėmis.


Kaip daugelis vertina - NCR yra šūdina valstybė, bet geresnės visvien nėra.
Kaip daugelis vertina - NKR yra šūdina valstybė, bet geresnės visvien nėra.




129 eilutė: 153 eilutė:
Nors didesnė dalis šitų priedurnių atrodo atsilikusiai, kai kurie naudoja stebėtinai gerą ir brangią aukštų rūšių ginkluotę. O ir tie, kas ginkluoti prasčiau - labai gerai pasirengę fiziškai, tai ne tokie jau ir prasti kareiviai.
Nors didesnė dalis šitų priedurnių atrodo atsilikusiai, kai kurie naudoja stebėtinai gerą ir brangią aukštų rūšių ginkluotę. O ir tie, kas ginkluoti prasčiau - labai gerai pasirengę fiziškai, tai ne tokie jau ir prasti kareiviai.


Ir visi jie yra išprotėję ir sadistiniai žmogžudžiai maždaug iki sunkiai suvokiamo lygio.
Ir visi jie yra išprotėję ir sadistiniai žmogžudžiai maždaug iki sunkiai suvokiamo lygio. Viena iš šlykščiausių, o gal netgi ir pati šlykščiausia frakcija iš tų, kurios sutinkamos šiame geime.


=== Institutas ===
=== Institutas ===
Institutas (''The Institute'') - ketvirtame Fallout atsiradusi frakcija, kur požeminio instituto veikėjai sugebėjo ne tik išsaugoti senas technologijas, bet per porą šimtmečių labai smarkiai pasistumti [[biotech]] ir [[kibernetika|kibernetikoje]], taip sukurdami kelias kartas [[biorobotai|biorobotų]], kurie vis panašesni ir panašesni į žmones. Paskutiniai modeliai nuo žmonių išvis neatskiriami. Po truputį žudo žmones, į jų vietą statydami tuos biorobotus ir taip visur užgrobdami valdžią.
Institutas (''The Institute'') - ketvirtame Fallout atsiradusi (nors netiesiogiai ir 3 Fallout figūravusi) frakcija, kur požeminio instituto veikėjai sugebėjo ne tik išsaugoti senas technologijas, bet per porą šimtmečių labai smarkiai pasistumti [[biotech]] ir [[kibernetika|kibernetikoje]], taip sukurdami kelias kartas [[biorobotai|biorobotų]], kurie vis panašesni ir panašesni į žmones. Biorobotai čia vadinami syntais (''Synth''). Paskutiniai modeliai nuo žmonių išvis neatskiriami. Po truputį žudo žmones, į jų vietą statydami tuos biorobotus ir taip visur užgrobdami valdžią.
 
Skirtingai nuo matyt visų kitų frakcijų, Institutas išsivystė, kaip mokslinės organizacijos tęsinys, išlaikęs ir visą mokslinio bei technologinio proceso tęstinumą. Kitaip tariant, tegul ir lėtai, bet šita organizacija toliau vystė mokslą nuo pat karo laikų. Ir šitokiu būdu labai smarkiai pralenkė likusią žmoniją - čia yra ne išsaugotos senų laikų technologijos, o sukurtos naujos, šimtu metų lenkiančios kitas.
 
Kaip įprasta, Institutą valdo išprotėjęs fašistas, pilnas idėjų apie tai, kaip pasaulį užvaldys savo robotais.
 
=== Geležinkelis ===
Geležinkelis (''Railorad'') - nerišli geriečių grupuotė, kuri gelbsti visokius biorobotus nuo Instituto. Grupuotė ganėtinai durna, bet geraširdiška. Kaip būna iš to gerumo, kartais vardan bioroboto išgelbėjimo nepasibodi ir kokį nors žmogų nudėt, nors dažniausiai visgi elgiasi visai gerai.
 
Savo durnumu šitie veikėjai primena visokius [[veganai|veganus]] ir [[PETA]], nes tokie patys durni.
 
Grupuotė reiškiasi jau Fallout 3, taiau labiau pasitaiko Fallout 4, kur yra gana didelė konfrontacijos su Institutu istorija.
 
=== Atomo vaikai ===
Atomo vaikai (''Children of Atom'') - trečiame ir ketvirtame Fallout sutinkama [[sekta]], kurios nariai visai kvankt, nes bando gauti daugiau [[radioaktyvumas|radioaktyvumo]], kad pasveiktų nuo ligų ir gautų daugiau [[dvasingumas|dvasingumo]]. Kažkaip atrodo gali būti susiję su ghoulais (zombiais), į kuriuos nuo to radioaktyvumo kartais pavirsta. Bet keista, tačiau kažkokiu būdu dalis tų atomo vaikų nuo radioaktyvumo visgi nesuserga ir nenumiršta, o kodėl - nelabai aišku.
 
Tie atomo vaikai garbina ir radioaktyvumą, ir visokias [[atominės bombos|atomines bombas]], ir dar nori to radioaktyvumo paskleisti kuo daugiau. Todėl kaupiasi visokiuose [[branduolinis sprogimas|branduolinių sprogimų]] krateriuose, radioaktyvių atliekų kapavietėse, aplinkui sugedusius branduolinius reaktorius ir panašiose vietose.
 
Trečiame Fallout šitie sektantai prisidėjo prie Megaton miesto statybos aplink [[atominė bomba|atominę bombą]], dėl ko paskui atsirado galimybė visą tą miestą žaidėjo sprendimu imti ir susprogdinti.
 
Visa sekta yra be aiškių centrinių vadų, todėl paskiros sektos atšakos elgiasi gan skirtingai - vienos neprognozuojamai gali pulti ir šaudyti, kai kitos - būna ir visai draugiškos ir geranoriškos.
 
=== Talonų kompanija ===
Talonų kompanija (''Talon Company'') - neaiškios kilmės sukarinta grupuotė, veikiati Fallout 3 sostinėje, kuri turi stebėtinai daug ir gerai ginkluotų samdinių, kurie gerai apmokyti ir aiškiai su tinkamai praplautomis smegenimis. Skirtingai, nei galima tikėtis, nebando užsigrobti teritorijos, valdžios ir sukurti valstybės, o priešingai - stengiasi palaikyti kuo didesnį chaosą, kelia masines žudynes, kur išžudo ištisus kaimus. Kai kurie netiesioginiai duomenys rodo, kad grupuotė būtent tuo chaoso kėlimo tikslu yra finansuojama nežinomų jėgų, tačiau kas tos jėgos - lieka nelabai aišku.
 
Grupuotės susipriešinimas su bet kokiomis tvarkos siekiančiomis jėgomis ir kartu nenoras pačiai kurti valstybę rodo, kad galimai jos finansuotoju gali būti [[Komunistinė Kinija]]. Tą rodo ir labai pas šią grupę paplitusi kiniška ginkluotė, ir organizacinė struktūra, kur padaliniai veikia [[triados|triadomis]].
 
Grupuotė yra uniformuota, naudoja nemažai policinės įrangos, tačiau ignoruoja asmenis, kurie yra kriminaliniai. Kartu ji puola visus (taip pat ir herojų), jei tik jo karma yra teigiama. Teigiamos ir suvienyti kitus galinčios figūros yra šios grupuotės taikiniai.




[[Kategorija:Geimai]]
[[Kategorija:Geimai]]
[[Kategorija:Žaidimai]]
[[Kategorija:Žaidimai]]
[[Kategorija:Fallout]]
1 048

pakeitimai