Pipedija - tautosaka, gandai, kliedesiai ir jokios tiesos! Durniausia wiki enciklopedija durnapedija!


Fallout 4

Iš Pipedijos - durniausios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Fallout visose versijose turi labai daug gražios reklamiškai-propagandiškai atrodančios grafikos su visokiais plakatais, personažais ir taip toliau, atkuriančiais kažkokią keistą nuclear-punk estetiką.

Fallout 4 - toksai geimas iš garsios ir puikiai žinomos Fallout serijos. Pakankamai geras ir įdomus, kad vertėtų žaisti ir vis dar pakankamai naujas, kad atrodytų gerai netgi ir šiais laikais. Išleistas 2015 metais, Fallout 4 buvo vienas iš moderniausių pagal to meto grafinius variklius, sugebėjo turėti kintamus orus su visokiais rūkais, šlapius ir šlapinamus paviršius ir panašiai. Taigi, nors vietomis dėl tų šlapių paviršių būna netikroviškumų, visgi atrodo labai gerai. Grafiką žiūrint - tai jau ne paplokšti blankūs fufeliai, kokie buvo ankstesni geimai, o normalus, tūriškas, erdviškas, visai šiuolaikinis žaidimas.

Žaidimo esmė - kaip ir įprasta visoje Fallout žaidimų serijoje - kad atsipeikėji kažkokiame ten volte, o paskui valkiojiesi po kalnus ir dykras, ieškodamas, kaip ten daugiau prisirankioti visokių senų šiukšlių bei ginklų, nušauti kokį nors blogietį ir panašiai.

Skirtingai nuo ankstesnių Fallout geimų, šiame jau yra galimybė statytis savo kaimą. Ta galimybė atsirado po to, kai paaiškėjo, kad pati dažniausia Fallout: New Vegas modų rūšis yra įvairūs modai, kurie pastato kokius nors namus su baldais, dirbtuvėmis ir panašiai. T.y., moderiai, užkibę ant geimo, dažniausiai sau tiesiog įsirenginėdavo kokias nors būdeles, pastatus ar kaimus.

Taigi, geimą kūrusi Bethesda sugebėjo visgi šitą pomėgį įvertinti ir padarė galimybę statytis sau pastatus, o paskui dar ir augintis daržoves, kažkokias morkas, arbūzus ir panašiai, o taip pat ir prisikviesti kažkokių kaimiečių ir taip toliau. Netgi taip smarkiai visą šitą statybą įvertino, kad levelis už statybas kyla greičiau ir smarkiau, nei už priešų šaudymą. Taigi, geimas ima priminti kokį tai first person SimCity.

Taigi, tos kaimų statybos dėka pagrindinė žaidimo veikla pavirsta į nuolatinę šiukšlių paiešką ir tų šiukšlių rankiojimą kuo didesniais kiekiais. Kadangi viską lemia, kiek šiukšlių pririnksit, o pagal nutylėjimą geimas duoda panešti gana nedaug, tai daugelis susideda kokį nors modą, kuris leidžiamą nešti šiukšlių kiekį padidina kokius dešimt kartų. Tada pasidaro kiek įdomiau. Bet kuriuo atveju - kuo daugiau šiukšlių pririnksit, tuo daugiau pastatysit, o kuo daugiau pastatysit - tuo staigiau kils levelis. Taigi, pagrindinis levelio auginimo būdas - tai rinkti iš visų pakampių visas įmanomas šiukšles.

Nuo ankstesnių Fallout serijos geimų šis visgi atsilieka, nes neturi tokio gero, daugiasluoksnio ir semiotiką aplinkui skleidžiančio pasakojimo, kaip kad būdavo New Vegas geime ar jo papildymuose. Tiesą sakant, pagrindiniame žaidime siužeto tėra minimumas, ir tas siužetas nelabai ir šakojasi - eiga vis ta pati. Kiek daugiau įdomumo atsiranda papildymuose (taip vadinamuose DLC), bet ir tenai viskas yra sąlyginai paprasta. Didžiausia dalis žaidimo kažkaip nejučia visgi gaunasi statybos - jų esmė yra tame, kad renki šiukšles ir iš jų statai naujas ir naujas gyvenvietes.

Taip pat smarkiai trūksta ir kai kurių senų daiktų, buvusių anksčiau - pvz., kad ir kalbančių nematomumą duodančių kibernetinių šarvų, kurie buvo Fallout: New Vegas žaidime. Taigi, kažkokių stebuklų čia nebus.

Kitą vertus, yra ir gerų dalykų - pvz., visokie monstrai pasidarė daug protingesni, bandantys kaip nors netgi ir sugudrauti, skirtingai reaguojantys nuo žaidėjo elgesio. Kaip pvz., kad ir kokie nors dvigalviai elniai gali užpulti ir įdurti iš nugaros, bet jei juos pats bandysi pulti - tai pabėgs, nes baikštūs. Žodžiu, gerokai daugiau realizmo ir gerokai mažiau panašumų su bukais senovinio Doom tipo monstrais.

Tiesa, yra čia ir visokių nesąmonių - pvz., detklovai (Deathclaw), kurie ankstesniuose Fallout išties nustatinėjo žaidimą ir buvo ultimatyviais priešais, kuriuos absoliučiai bet kokiam žaidėjui nukalti yra didžiulis iššūkis, čia pavirto į nerišlias karves, kurios pavojingos tik ankstyvuose leveliuose. O levelį prisiauginus ir pasidarius šiokius tokius šarvus, detklovą galima visai sėkmingai nudurti netgi paprastu peiliuku. Realiai kai kurie mutantai uodai šitame geime yra nuduriami sunkiau, nei detklavai. T.y., mutavusį superatsparų tiranitarą nudėti lengviau, negu uodą.

Senus senesnio Fallout fanus šitas naujas Fallout labiausiai erzina dviem dalykais - pirmiausiai, neįtikėtinai ilga intro, trunkančia neaišku kiek, o paskui - keistais ir tarpais absurdiškais valdymo mygtukų pakeitimais, padarytais visiškai be jokios prasmės. Vienok pereiti nuo seno prie naujo varianto įmanoma, tad ilgainiui pavyksta.

Dar daugelį kitų biesina ir patyčias sukelia įvairūs antimoksliniai ir antiinžinieriniai kliedesiai, kurių čia irgi daug atsirado, nors nebūdavo ankstesniuose geimuose. Iš to matosi, kad skirtingai, nei ankstesnius, šitą ketvirtą Fallout geimą darė kažkokie humanitarai, nesuvokiantys kai kurių elementarių fizikos dėsnių.

Kaip pvz., yra atsiradę kažkokie absurdiški bokštai-retransliatoriai, kurie kaip tai taip keistai retransliuoja radijo stotis, kad tolsdamas nuo retransliatoriaus į retransliuojamos stoties pusę, girdi vis stipresnį signalą (!!!). Kitas panašiai absurdiškas kliedesys - kažkokios audros, kurių metu žaibai skleidžia radiaciją. Šitų kliedesių prasmę matyt tegalėtų paaiškinti tie patys humanitarai, kurie šitus kliedesius ir sukliedėjo.

Visgi sistemingiausi kliedesiai yra su ginklais. Kaip pvz., norint nušauti kokį nors visai nelabai šarvuotą žmogų 9mm pistoletu, jums gali prireikti poros dešimčių tiesioginių pataikymų. Arba kitas pvz. - šratais šaudantys lygiavamzdžiai šautuvai čia gali turėti duslintuvą. Arba dar pvz., galit pasimodifikuoti kokį nors šūdiną mažakalibrį šautuviuką taip, kad juo galėtumėt šaudyti .50 BMG šoviniais. Arba dar pvz., tais pat .50 BMG šoviniais šaudydami, žmogaus vienu šūviu visvien nenušausit, reiks kelių kartų, netgi jei pataikysit į galvą. Ir taip toliau, ir taip toliau. T.y., panašu, kad geimo kūrėjų suvokimas apie ginklus buvo net ne pradinukų, o darželinukų lygyje, visiškai kliedesiškas.

Durniausia nesąmonė - tai lūtai, kuriuos išmeta visokie padarai. Pvz., nudėjus kokį nors šunį, galima atrasti pinigų (kapsų), dantų šepetuką, kažkokį šarvą, šukas, morkų ar dar kokių nors tokių pat absurdiškų daiktų. Tokius pat absurdiškus lūtus išmeta ir radskorpionai, deatklovai ir taip toliau. Panašiai, kaip ginklus projektavo kažkokie autai, nematę ginklų, taip ir gyvūnus - irgi panašiai nematę gyvūnų.

Visgi geimas geras ir smagus, nors keistai smarkiai primenantis simsus, nes ilgainiui iš veiksmo pavirsta į dešimčių mažų kaimų statybą ir tenai esančių gyventojų priežiūrą ir valdymą, kad visi ravėtų pomidorus ir būtų patenkinti. Bet visvien rekomenduojame.